woensdag 9 november 2016

Sint...

... Maarten

Há !
Schijnbeweging.
De andere Sint moet nog even wachten.

In onze stad wordt er 11 november volop aan Sint Maarten gedaan.
Ik kwam uit een dorp waar ik er niet mee bekend was.
Toen ik net in de stad woonde kwamen de buren mij op 10 november gelukkig inseinen dat er de volgende avond de hele stoet kinderen langs de deur zou komen.
Of ik snoep in huis had.
Gelukkig was de supermarkt 3x vallen van mijn huis, dus dat probleem was snel opgelost.
Maar die 11 november.
Ik vond het prachtig.
Nog steeds.
Die geknutselde lampionnen.
Glunderende koppies.
Hoge stemmetjes die zingen.
Ontroerend.

Wij doen dus ook mee in onze wijk.
Met een zelfgeknutsde lampion uiteraard.
De eerste jaren gemaakt door mij.
Nu met wat meer inbreng van Niek.
'Wát meer' hè.
Het moet allemaal niet teveel inspanning kosten natuurlijk.

Het is een Pikachu geworden.
Gemaakt van een plastic fles.
Verf en karton en het lijkt al heel snel wat.


Vorig jaar maakten we een Minion.
Toen beplakten we de fles met vliegerpapier. 



Veel plezier als je zelf ook een lampion gaat maken !



4 opmerkingen:

kliefje zei

Wat maak jij toch altijd gave dingen! <3

Perwin zei

Geinig hoor! :-)

Mariska zei

Leuk hoor, daar kun je wel mee bij de deur langs. Hier maken ze allemaal een lampion op school

Unknown zei

Allebei zo mooi! Maken ze de lampionnen niet op school? Ik vind het ook zo zoet, die zingende kindertjes :-)